Pages

Kuantum düşünce
Akın Berk Sürücü

BANKACILIKTA PAZARLAMA (word dökümanı)

akın berk sürücü | 14:34
KAYNAĞI İNDİRİN

1 GİRİŞ........................................................................................................................... 8

1.1 Bankacılıkta Pazarlama Sektörü................................................................................ 8

2 BANKA İŞLETMECİLİĞİ PAZARLAMA SORUNLARI...................................................... 14

2.1 Bankacılık işletmesinin özellikleri:............................................................................ 14

2.2 Bankacılık işletmesinde pazarlama sorunu özellikleri................................................. 15

2.3 Pazar Araştırması................................................................................................... 16

2.4 Bankaların Pazar stratejileri.................................................................................... 17

2.5 Finansal servis paketi............................................................................................. 17

2.6 Banka Pazarlamasının Hedef Grupları....................................................................... 19

2.7 Müşteriyle Özen ve farklı Müşteri Tipleri................................................................... 21

2.8 Müşteriye karşı doğru davranış koşulları:................................................................. 22

2.9 Sürüm yolları......................................................................................................... 25

2.10 Pazarlama aracı olarak şûbe örgütlenmesi................................................................ 25

2.11 Hizmet dışa taşınması............................................................................................. 26

3 BANKACILIKTA PAZARLAMA ÜZERİNE TEOREMLER................................................... 29

3.1 BANKACILIKTA PAZARLAMA ÜZERİNE 18 TEOREM:................................................... 29

3.2 Büyük Pazarlama Organizasyonlarının Güçlü Ve Zayıf Yanları..................................... 31

3.2.1 Ürün Odaklı Organizasyon:.................................................................................. 31

3.2.2 Pazar Odaklı Organizasyon:................................................................................. 32

3.2.3 Fonksiyon Odaklı Organizasyon:.......................................................................... 32

3.3 Banka Pazarlamacılığındaki Zorluklar....................................................................... 33

4 BANKACILIKTA AKTİF DAĞITIM KANALLARI............................................................. 36

4.1 Alternatif Dağıtım Kanalları:.................................................................................... 36

4.2 Tipik Bankacılık Ürünleri......................................................................................... 36

4.3 Tipik B.Bankacılık Dağıtım Kanalları......................................................................... 37

4.4 Kredi Kartlarında Amaçlar:...................................................................................... 37

4.4.1 Nakit avans:...................................................................................................... 38

4.4.2 Debitcard:......................................................................................................... 38

4.5 Diğer Hesap Yapıları............................................................................................... 38

4.5.1 Mevduat:........................................................................................................... 38

4.5.2 Repo:................................................................................................................ 38

4.5.3 Hisse senedi alım satım:...................................................................................... 39

4.5.4 Yatırım Fonları:................................................................................................... 39

4.5.5 Fon kurabilecek kurumlar.................................................................................... 40

4.5.6 Fon yöneticisi..................................................................................................... 40

4.5.7 Saklayıcı............................................................................................................ 40

4.5.8 Yatırım fonları diğer............................................................................................ 40

4.5.9 Yatırım fonları avantajlar..................................................................................... 40

4.5.10 Fonlar Hisse senedi seçimi................................................................................ 41

4.5.11 Fonlar Tahvil ve Bono Seçimi............................................................................ 42

4.5.12 Portföy Yönetimi:............................................................................................ 42

4.6 Bireysel Krediler:................................................................................................... 43

4.6.1 Bireysel Kredi Avantajları: Bankalara kazandırılan;................................................ 43

4.6.2 Başvuru Skoring’i:.............................................................................................. 43

4.6.3 Tipik Puan Dağılımı:............................................................................................ 44

4.6.4 Kredi Başvuru Skoring Kartını Kullanmak:............................................................. 44

4.6.5 Alt Sınır Stratejileri:............................................................................................ 45

4.6.6 Vaka Çalışması.................................................................................................. 45

4.6.7 Vaka Çalışması İlk Sonuçları............................................................................... 46

4.6.8 Vaka Çalışması (Uygulama Sonrası Sonuçları)....................................................... 46

4.6.9 Credit Scoring Limitleri........................................................................................ 47

4.6.10 Credit Scoring Faydaları................................................................................... 47

5 BANKACILIKTA STRATEJİ VE HİZMETLER.................................................................. 48

5.1 21. YÜZYIL STRATEJİLERİ:...................................................................................... 48

5.1.1 Globalleşen organizasyonlara örnekler:................................................................ 49

5.1.2 Müşteri Bağımlılığı: Geleceğin Savaşalanı.............................................................. 49

5.1.3 Müşteri Bağımlılığında 4 R Kural:.......................................................................... 49

5.1.4 Rewards (Ödüllendirme):.................................................................................... 50

5.1.5 Relationships (İlişkiler):...................................................................................... 50

5.1.6 Retention (Kalıcılık):........................................................................................... 50

5.2 Stratejik Planlama:................................................................................................ 51

5.2.1 Stratejiyi Oluşturmak İçin Taktikler:..................................................................... 51

5.2.2 Başarı İçin 3 Anahtar Faktör:............................................................................... 51

5.2.3 Pazarı Belirlerken gerekli olan yapı:..................................................................... 52

5.3 Potansiyel Pazar Ve Mevcut Müşteri Yapısı................................................................ 52

5.3.1 Banka Tercih Kriterleri:....................................................................................... 53

5.3.2 Pazarın Segmentasyonu...................................................................................... 53

5.3.3 Pazarın Segmentasyonu Sonucu.......................................................................... 55

5.3.4 Hedef Kitle Seçimi.............................................................................................. 56

5.3.5 Hedef Kitle Belirlenmesi...................................................................................... 56

5.3.6 Pazarlama Hususunda Çapraz Satış...................................................................... 57

5.4 Bireysel Bankacılıkta Dünya 'da Trendler.................................................................. 57

5.4.1 Kitlesel Reklamlar:............................................................................................. 58

5.4.2 Direkt Pazarlama:.............................................................................................. 60

5.4.3 Niçin İlişki Bankacılığı.......................................................................................... 60

5.4.4 Analitik Müşteri Yönetimi (Teknolojik Destekli İlişki Bankacılığı)............................... 60

5.4.5 Bilgi Akışını Geliştirmek İçin 4Taktik..................................................................... 60

5.4.6 Ortak çalışma için 4 taktik................................................................................... 61

5.5 Bankacılık Hizmetleri.............................................................................................. 61

5.5.1 Mevduat Hizmetleri:............................................................................................ 61

5.5.2 Borç Verme ve Kredi Hizmetleri:.......................................................................... 62

5.5.3 Krediler Konusunda Göz Önünde Tutulması Gereken Faktörler:............................... 63

5.5.4 Vade koşullarının düzenlenmesi:.......................................................................... 64

5.6 Tüketici Kredileri.................................................................................................... 64

6 BANKACILIKTA KREDİ VE PAZARLANMA YAPISI........................................................ 66

6.1 Teminat Mektupları Hakkında Genel Bilgi.................................................................. 66

6.1.1 Teminat Mektuplarının Tarafları............................................................................ 66

6.1.2 Kredi Talebi....................................................................................................... 69

6.1.3 Kredi Talebinin Değerlendirilmesi......................................................................... 69

6.1.4 Kredi Talebinin Ret Nedenleri............................................................................... 71

6.2 Kredi Yönetimi....................................................................................................... 72

6.2.1 Kredi Yönetimi Kavramı....................................................................................... 72

6.2.2 Kredi Yönetiminin İşlevleri................................................................................... 73

6.2.3 Pazarlama Açısından Kredi Yönetimi..................................................................... 74

6.2.4 Kredi Sözleşmesi................................................................................................ 74

6.2.5 Kredi Sözleşmesinin Hukuk Yapısı........................................................................ 75

6.2.6 Kredi Faizi.......................................................................................................... 76

6.2.7 Komisyon.......................................................................................................... 76

6.3 Kredilerin Türleri.................................................................................................... 77

6.4 Kredi Riski............................................................................................................. 77

6.4.1 Riskin Ölçülmesi................................................................................................. 79

6.5 Kredi Maliyetleri..................................................................................................... 80

6.5.1 Kredi Süresinin Fiyatlandırmaya Etkisi.................................................................. 83

6.5.2 Geri Ödeme Koşullarının Fiyatlandırmaya Etkileri................................................... 83

6.5.3 Asgari Marjların Belirlenmesi............................................................................... 84

6.5.4 Öz sermaye ve Likidite Maliyetleri........................................................................ 84

6.5.5 Diğer Maliyetler.................................................................................................. 85

6.6 Değerlendirme....................................................................................................... 86

7 BANKACILIKTA MENKUL DEĞER PAZARLAMACILIĞI.................................................. 87

7.1 Bankaların Menkul Değerlere Plasmanları Ve Menkul Değerler Üzerinden Yaptıkları İşlemler 87

7.1.1 Bankaların Kendi Nam ve Hesaplarına Tahvil Satın Almaları (Tahvile Plasman):........ 87

7.1.2 Bankaların Menkul Değer İhracına Aracı Olmaları:................................................. 91

7.1.3 Bankaların Müşterileri Nam ve Hesabına Menkul Değer Alım ve Satımı:.................... 93

7.2 Bankaların Ödemelere Aracı Olmaları....................................................................... 93

7.2.1 İtibarlı Ödeme:................................................................................................... 93

7.2.2 Çekle Ödemeler ve Bankalar Arasında Takaslaşma:.............................................. 95

8 BANKACILIKTA KAMBİYO PAZARLAMA YAPISI.......................................................... 98

8.1 Bankaların Kambiyo Üzerine Yaptıkları İşlemler........................................................ 98

8.1.1 Akreditif:......................................................................................................... 100

8.1.2 Forfaiting:........................................................................................................ 102

8.1.3 Hedging:.......................................................................................................... 105

8.1.4 Factoring:........................................................................................................ 106

8.1.5 SWAP:............................................................................................................. 107

8.1.6 Arbitraj:........................................................................................................... 109

9 BANKACILIKTA PAZARLAMA YAPISI........................................................................ 110

9.1 Bankacılıkta Pazarlama......................................................................................... 111

9.2 Bankaların Ülke Ekonomisindeki Yeri...................................................................... 113

9.3 Banka Hizmetlerinin Özellikleri............................................................................... 114

9.4 Banka Hizmetleri Pazarı........................................................................................ 116

9.4.1 Banka Hizmetleri Pazarının Tayini:...................................................................... 118

9.4.2 Pazar Bölümleme:............................................................................................ 118

9.4.3 Hedef Pazarın Seçimi:....................................................................................... 120

9.5 Banka Hizmetlerinin Pazarlama Karması:................................................................ 123

9.5.1 Ürün ( Hizmet ) :.............................................................................................. 123

9.5.2 Fiyat :.............................................................................................................. 125

9.5.3 Yer ( Dağıtım ) :............................................................................................... 125

9.5.4 Promosyon :.................................................................................................... 126

10 BANKACILIKTA PAZAR SEÇİMİ ÜZERİNE ARAŞTIRMA............................................. 128

10.1 Genç Pazarın Banka Seçiminde Etkili Olan Faktörler Üzerine Bir Saha Araştırması:..... 128

10.2 Bulgular Ve Tartışma............................................................................................ 130

10.2.1 Denekler hakkında bilgiler:............................................................................. 130

10.2.2 Finansal hizmetlerin tercihleriyle ilgili sorların değerlendirilmesi:........................ 131

10.3 Özet ve Sonuç:.................................................................................................... 137

SONUÇ............................................................................................................................ 144

KAYNAKLAR.................................................................................................................... 145



KAYNAĞI İNDİRİN

0 responses to "BANKACILIKTA PAZARLAMA (word dökümanı)"