Pages

Kuantum düşünce
Akın Berk Sürücü

KAYNAĞI İNDİRİN

BÖLÜM 1. KALİTE KAVRAMI VE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ FELSEFESİ

1.1.Kalite Kavramı..................................................................................................4

1.2.Kalite Hareketinin Gelişimi..............................................................................6

1.3.Toplam Kalite Yönetimi Felsefesi....................................................................7

1.3.1.Sürekli Gelişme (Kaizen)...........................................................................11

BÖLÜM 2. MÜŞTERİ İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE MODELLER

2.1.Müşteri Kavramı..............................................................................................13

2.1.1.İç Müşteri Kavramı.....................................................................................13

2.1.2.Dış Müşteri Kavramı...................................................................................14

2.2.Müşterinin Özellikleri.......................................................................................14

2.3.Müşteri Neye Göre Satınalır?...........................................................................16

2.3.1.Müşteri Değer Analizi Araçları...................................................................17

2.3.2.Beklenen Sonuçlar Ne Olacaktır?................................................................19

2.4.Müşteri Mutluluğunun Sağlanması...................................................................19

2.5.Müşteri Tatmini Ne Demektir?.........................................................................20

2.5.1.Neden Müşteri Tatmini?..............................................................................21

2.5.2.Müşteri Tatmininin Getirileri ve Müşteri Tatminsizliğinin Sonuçları........21

2.6.Kano Modeli.....................................................................................................21

BÖLÜM 3. MÜŞTERİ ODAKLI YÖNETİM FELSEFESİ

3.1.Önce Ürün Sonra Kalite....................................................................................24

3.2.Ürüne Odaklı Yönetim......................................................................................24

3.3.Müşteri Odaklı Yönetim....................................................................................25

3.3.1.Müşteri Odaklı Yönetimin Ana Öğeleri.......................................................26

3.3.1.1.Ekonomik Etkinlik..................................................................................26

3.3.1.2.Hedeflerle Yönetim.................................................................................26

3.3.1.3.Ölçmek....................................................................................................27

3.3.1.4.Çalışanların Tam Katılımı......................................................................27

3.3.1.5.Ara Müşteri Zinciri................................................................................27

3.3.1.6.Sıfır Hata................................................................................................27

3.3.1.7.Kültürel Değişim...................................................................................28

3.3.1.8.Üst Yönetimin İnancı............................................................................28

3.3.1.9.İletişim...................................................................................................28

3.3.1.9.1.Müşteri İle İlişkileri Etkileyen Faktörler.........................................29

3.3.2.Müşteri Yönlülük........................................................................................29

BÖLÜM 4. MÜŞTERİ ODAKLI YÖNETİMDE LİDERLİK..........................................33

4.1.Nitelikli İnsanlarla Çalışmak............................................................................34

4.1.1.Çalışanları Elde Tutmanın Yolları..............................................................35

4.1.2.Çalışanların Eğitimi.....................................................................................36

4.1.3.Çalışanların Ödüllendirilmesi(Geribildirim)...............................................36

4.2.Müşterileri Yakından Tanımak.........................................................................38

4.2.1.Müşteri Şikayetleri......................................................................................39

4.2.2.Müşterilerden Bilgi Almanın Yolları..........................................................40

4.2.3.Müşteri Şikayetlerinin Analizinin Yolları...................................................41

4.3.Müşteri Odaklı Ölçüm Sistemi Oluşturmak......................................................43

4.4.Müşteri Memnuniyetinin Sağlanması................................................................44

4.4.1.Müşteri Memnuniyetinin Tanımı.................................................................44

4.4.2.Neden Müşteri Memnuniyeti?......................................................................44

4.4.3.Müşteri Memnuniyeti Tasarımı....................................................................44

4.4.4.Gerçeklik Dakikaları....................................................................................47

4.5.Müşteri-Tedarikçi İlişkisi..................................................................................48

4.5.1.Müşteri-Tedarikçi Firma İşbirliği.................................................................49

4.5.2.İşbirliliğinde Süreklilik Gereği.....................................................................50

4.5.3.İşbirliğinde Güven Unsuru............................................................................50

4.5.4.İşbirliğinin Gelişiminde Aşamalar................................................................51

4.5.5.Geliştirilmiş İşbirliğinin Potansiyel Avantajları...........................................51

BÖLÜM 5. HİZMET SEKTÖRÜNDE MÜŞTERİ ODAKLI YÖNETİM........................53

5.1.Hizmetin Tanımı.................................................................................................54

5.2.Hizmet Çeşitleri..................................................................................................54

5.3.Hizmetlerin Özellikleri.......................................................................................55

5.4.Hizmet Yönetim Modeli.....................................................................................58

5.4.1.Müşteri..........................................................................................................59

5.4.2.Strateji...........................................................................................................59

5.4.3.Çalışanlar...................................................................................................60

5.4.4.Sistemler....................................................................................................60

5.5.Hizmet Kalitesi Kriterleri................................................................................60

5.5.1.Hizmet Kalitesinin Müşteri Tarafından Algılanması.................................63

5.6.Müşteri Tatminine Yönelik Geliştirilmiş Kalite Modeli.................................65

5.7.Hizmet Yönetim Süreci...................................................................................69

5.7.1.Müşterinin Algılanması.............................................................................70

5.7.2.Müşteri Hizmet Stratejisinin Tanımlanması..............................................70

5.7.3.Hizmet Sistemlerinin Kurulması................................................................71

5.7.4.Örgütün Yönlendirilmesi/Bilinçlendirilmesi..............................................71

5.7.5.Stratejinin Yaygınlaştırılması.....................................................................72

5.7.6.Sürekliliğin Sağlanması ve Geri Besleme..................................................72

5.8.Müşteri Hizmetinin Çabuk Geliştirilmesi İçin Önerilen Noktalar..................73

BÖLÜM 6. PAZARLAMA KAVRAMI, ÇEVRESİ VE PAZARLAMAYI ETKİLEYEN FAKTÖRLER

6.1.Pazarlamanın Tanımı.......................................................................................74

6.2.Pazarlama Çevresi ve Pazarlamayı Etkileyen Faktörler..................................75

6.2.1.Makro Çevre Faktörleri..............................................................................76

6.2.2.Mikro Çevre Faktörleri...............................................................................79

6.2.3.Pazarlamayı Etkileyen İşletme İçi Faktörler...............................................80

6.2.3.1.Pazarlama Dışındaki İşletme Kaynakları ve İmkanları.........................80

6.2.3.2.Pazarlama Karmasının Unsurları...........................................................80

6.3.Pazarlama Yönetimi ve Sosyal Yükümlülüğü................................................82

BÖLÜM 7. STARTEJİK PLANLAMA, PAZARLAMA VE PAZARLAMA YÖNETİM SÜRECİ

7.1.Genel Olarak Yönetim Süreci............................................................................83

7.2.Stratejinin Tanımı...............................................................................................84

7.3.Planlamanın Mahiyeti, Yararları ve Stratejik Pazarlama...................................86

7.3.1.Stratejik İşletme Planlaması..........................................................................88

7.3.1.1.İşletme Misyonunun Tanımlanması........................................................89

7.3.1.2.İşletme Amaçlarının Belirlenmesi..........................................................90

7.3.1.3.İşletme Stratejilerinin Seçimi: İş veya İşletme Porföyü Analizi.............90

7.3.1.4.Fonksiyonel Stratejilerin Planlanması.....................................................93

7.3.2.Stratejik Pazarlama Planlaması.....................................................................94

7.3.2.1.Stratejik Pazarlama Planlaması Temel Amacı ve Rakip İşletmelerle Rekabetin Sağlanması..........................................................................................96

7.3.2.2.Stratejik Pazarlama Yönetim Süreci........................................................98

7.3.2.2.1.Pazar Fırsatlarının Analizi..................................................................99

7.3.2.2.2.Hedef Pazarların Seçimi(Pazarlama Stratejisi)..................................99

7.3.2.2.3.Pazarlama Karmasının Geliştirilmesi veya Oluşturulması...............102

7.3.2.2.4.Pazarlama Çabalarının Yönetimi......................................................103

7.3.3.Yıllık Pazarlama Planlaması.......................................................................103

BÖLÜM 8. PAZARLAMADA KULLANILAN STRATEJİLER

8.1.Doğrudan Pazarlama Planlamasında Kullanılan Stratejiler..............................106

8.1.1.Ürün İle İlgili Uygulanabilecek Stratejiler..................................................106

8.1.2.Özendirici Önerilerden Oluşan Stratejiler...................................................108

8.1.3.Kitle İletişim Araçları İle Uygulanabilecek Stratejiler...............................109

8.2.Uluslararası Pazarlama Stratejileri...................................................................109

BÖLÜM 9. PAZARLAMADA GELİŞTİRİLEN YENİ YAKLAŞIMLAR

9.1.Bütünsel Pazarlama İletişimi(Müşteri İle Hayat Boyu Flört)...........................112

9.1.1.Nissan’ın BPI Stratejisi...............................................................................116

9.2.Müşteriyi Kalite Sürecine Dahil Etme Yoluyla Müşteri Yönlü Çıktı Kalitesine Ulaşma....................................................................................................................117

9.2.1.Müşteri Katkılarını Sağlamak İçin Müşteri Rollerinin Kavramlaştırılması118

9.2.2.Üretim İşletmelerinde Toplam Müşteri Tatminine Ulaşma........................122

9.3.Müşteri Odaklılık İle Pazarlamanın Stratejik Olarak Bütünleştirilmesi...........127

BÖLÜM 10. BALDRİGE ÖDÜLÜ: MÜKEMMELLİK İÇİN XEROX’UN ARAŞTIRMASINDA İLK ADIM.......................................................................................132

10.1.Baldrige Ödülü...............................................................................................132

10.1.1.Gelişim İçin Alanlar..................................................................................132

10.2.Toplam Müşteri Memnuniyeti........................................................................133

10.2.1.Tüketici ve İş Pazarlarını Ayırmak...........................................................134

10.2.2.Birçoklarının İhtiyaçlarını Karşılamak.....................................................135

10.3.Müşteri Sadakati.............................................................................................136

10.4.Müşteriler Ne İstiyorlar?................................................................................136

10.4.1.Şirketler Müşterilerin İstediklerini Veriyorlar mı?...................................137

10.4.2.Doğal Yeteneklerle Müşterilerin Problemlerini Çözme..........................138

10.5.Ortak Çalışma ve Müşteriler.....................................................................138



KAYNAĞI İNDİRİN

0 responses to "MÜŞTERİ ODAKLI YÖNETİM VE STRATEJİK PAZARLAMA (word dökümanı)"